aiskrm lina kek iqram bunge sushi suliza air sukan hijau konvo ros ns aym una bunge iqram bunge exam lemg f3 bungepurple iqram bungepink spongebob gua keliee boja pizza tiang bulan qiqah zura bgeoren kompang domo jihah kek smah air ulat pncg gunung oren ikan pepatung kek cahna cahnamen ajat mekap bunge pantai cah siput cupcake bunge badar cah lumut bunge kembang api manis buln kuihsampan cintakhadijh kek coklt milo baby coklt kekjmuan ros oren f5

Resepsi : Syazwan & Adila

  • Thursday, April 26, 2012
  • Cekgu Akmar
  • assalamualaikum :)

    nak update wedding dila harituh :)
    dila nih kawan satu uni yang selamat diijabkabulkan dalam bulan dua harituh.
    husband dia pun satu kelas dengan kami.

    dila nih, housemate masa duduk kat shah alam dulu.
    saya nih memang susah nak datang wedding orang. mula-mula plan nak gi yang sebelah lelaki saja di key-l.
    memandangkan rumah cik puan dila nih di terengganu..mak aihh..punye jauh rasa.
    tapi disebabkan dila siap datang rumah, hantar kad, terharu kejap.
    lagipun dulu masa dok umah sewa, saya selalu lepak bilik dia sembang pasal katolag ikea! haha.
    tambah-tambah pulak dua bestpren saya ajak gi sekali. so, berangkatla saya, ke key-l...tido rumah lina dan mimi se-malam. sempatla lepak dengan cik farid dan cik puan seri kita, yang ade shift malam harituh.

    masa first turun area seksyen 7 tuh, saya memang pelik sangat. padahal dulu duduk sana, tiga tahun setengah!
    tapi rasa macam dah tak kenal dengan shah alam..jauh sangat bezanya..huhu..itu baru dua tahun tak turun sana.huhu.

     esoknya, lina dan en driver bertolaklah ke terengganu, kami pick up mimi kat kemaman sebab budak kecik tuh, balik lagi awal. so, macam-macam lah dibuat sepanjang tempoh perjalanan tuh. saya rasa trip jom kawen kali nih, banyak habis masa dalam bas & keta je.huhuhu. dahlah saya ni antara manusia yang paling rugi, sebab tak boleh membaca dalam keta, pening sokmo! hehehe. so, dok pandang luar je, berangan! ehehe

    kami sampai kemaman dalam waktu magrib, solat semua kat umah Mimi. rindu nak datang sini. last datang tiga tahun lepas, masa abang Mimi kawen. ingatkan datang sini lagi masa wedding Mimi, tapi takdapatla nampaknya.huhu

    owh ini anak abang Mimi. lupa lah namanya. tapi comey kot. lahir kat jepun, sebab dah mak ayah study kat jepun.huhu. masa mula-mula tuh, malu-malu je..dia nak kat orang yang bagi dia makanan je.ehehhe. comey sangat! 

    lepas je salam-salam dengan family Mimi, (owh mak mimi cakap saya makin berisi.haha) baru gerak gi kuala terengganu. plan nya, tumpang tido umah cousin mimi. jimat duit.hehehe. 

    kami sampai dua-tiga pagi gaklah. jauh gak. sampai gi makan kat area stadium, dan mula mencari umah cousin Mimi. agak sesatla mencari umah kampung didalam town. umah tengah bandar. punyela cuak ikut lorong gelap, jalan short-cut. kelam kabut bawak beg. haha. sampai-sampai makcik Mimi sambut kami dengan cerita seram dia.hahha.

     rumah tuh dua tingkat. memang tuan rumah pun tido kat bilik bawah, sekali kami datang, dia suruh tido kat bilik atas, mimi dengan cousin dia decide nak tido kat ruang tamu kat bawah je sebab nak layan korea. saya dengan lina yang dah penat giler drive dari key-l (eceh, padahal lina je drive.hahhaa) kami memang dah ngantok sangat. makcik tuh tunjukkan lah bilik kat atas. ade dua bilik. siap ade bilik air lagi kat atas. sekali boleh dia cerita, bilik sebelah yang kami nak tido tempat, bilik arwah sapa ntah.hahaha. pastu lepas citer, boleh depa semua tido kat bawah. tinggal saya dengan lina je.hahaha. mula-mula cam eh tak kisah je. walaupun dah mula cuak kot.haha. sekali masa dah baring tuh, saya pandang lina, lina pandang saya. sekali lina cakap,oke tak? saya jawablah..panaslah..(cover-cover takot) . pastu lina cakap, nak tido bawah tak? jom-jom! hahaha. laju je jawab dan turun katil. dengan angkut semua bantal-selimut ke bawah buat macam umah sendiri. punyelah kelam kabut turun tangga.hahaha. sampai bawah Mimi dah pakat gelak. kurang asam jawa betul budak berdua tuh.hahahaha. dasat kot. lina cakap dia tengok muka saya pucat je, dia pun jadi tak confident nak tido atas.hahhaa. sekian saja citer hantu yang tak bape nak seram.hahaha.

    so, tidolah kami berempat kat ruang tamu tuh. esoknya, dalam tengahri baru gerak gi umah pengantin. tak rush sangat pun, sebab umah pengantin dekat je dari town.

     kami sampai-sampai je, rombongan pengantin lelaki baru sampai

     cik puan dila :)

     
     
     
     pengantin perempuan yang susah sangat nak senyum.hehe

     
    wakil rumah, akak dila

     syazwan & dila

     
     
     
      
    cik lina, cik mimi & cousin mimi

     
     Selamat Pengantin Baru :)








     
     
     
      

     

    habis je wedding, terus nak gerak balik. tapi terkandas gak sebab en driver nak ziarah kawan-kawan dia..so, kami gerak malam gaklah, balik kemaman. lepas drop Mimi kat kemaman, terus ajak lina balik umah dia kat Felda Kumai, Pahang. lama dah tak jumpa mak dia. so sweet sangat orangnye. hehe.  esoknya, baru kami gerak balik shah alam. sempatlah jumpah bespren saya, Shah kejap. lama sangat tak jumpa. sempatla main bowling, dan makan ABC shah alam yang super sedap! hehe. siap makan tepi jalan lagi, takot sangat tertinggal bas.hehe. terima kasih sangat kat semua yang sudi turun dan jumpa saya :)

     

    rindulah loghat terengganu! hehehe

    0 comments:

    Labels

    Aqiqah (1) as (1) baby (1) convocation (1) ElmoDomo (4) Exam (1) family (1) JalanJalan (10) kawan (1) kem (5) magisAllah (2) MakanMakan (6) Potrait (1) projek cekgu bujangs (1) Resepsi (5) sekolah (6) Sukan (3)
    Powered by Blogger.